Kyrgyzstan media update.

Posted: 08 Apr 2010   Print   Send a link
"RFE/RL Senior Central Asia correspondent Bruce Pannier arrives in Bishkek today and is available for media interviews. Yesterday and today, Pannier appeared on Al Jazeera to put the Kyrgyzstan turmoil into perspective." RFE/RL press release, 8 April 2010. So far VOA does not seem to have taken up the opportunity. Does the structure of US international broadcasting allow one US-funded station to provide news to another US-funded station?
     [T]he U.S. government-funded Radio Free Europe/Radio Liberty's Kyrgyz service remains the most trusted source of news for most Kyrgyz people, despite repeated government attempts to jam it." Owen Matthews, Newsweek, 7 April 2010. I think the Kyrgyz government took RFE/RL off of local FM stations rather than jamming RFE/RL.
     "At the press conference in Bishkek, the Kyrgyz Prime Minister also said he had spoken on Tuesday with the Russian ambassador to Kyrgyzstan and urged him to rein in the negative coverage of Kyrgyzstan in the Russian press. Indeed, the shifting attitudes in Russia toward the Kyrgyz leadership were felt weeks ago, when several broadcasters and newspapers in Russia began airing scathing attacks against Bakiev's government. Among them, the state-run radio station Golos Rossii, or Voice of Russia, said the Kyrgyz government had 'shown itself to be totally ineffective' in a report on March 24, apparently timed to the fifth anniversary of the Tulip Revolution." Simon Shuster, Time, 7 April 2010. See previous post about same subject.