No longer the go-to channel for shoe throwings, and other Al Jazeera in the news.

Posted: 26 Jan 2010   Print   Send a link
"The Sudanese president Omer Hassan Al-Bashir joined the ranks of former US president George Bush to become a victim of a shoe thrown at him as he was delivering a speech in Khartoum on Monday. ... The pan-Arab Al-Jazeera TV based in Qatar which afforded extensive coverage to Bush shoe story in Iraq at the time, was hours late in reporting what happened to Bashir despite having its reporter present at the hall." Sudan Tribune, 25 January 2010.
     "WMUR apparently closed its TV studio to the Middle Eastern news channel Al Jazeera with no explanation last week. Sarah Alansary, producer of Al Jazeera's Inside Story program, said her station may stop inviting New Hampshire guests if WMUR no longer allows it to film there. 'We don't have any other studios there that I know of,' said Alansary, speaking from Al Jazeera headquarters in Qatar. Several messages left at WMUR were not returned Friday. ... Al Jazeera had used WMUR's Manchester studio several times before when it had a New Hampshire guest, Alansary said." Shira Schoenberg, Concord (NH) Monitor, 24 January 2010. WMUR, channel 9, is an ABC affiliate in Manchester.
     "Under the patronage of Her Highness Sheikha Mozah Bint Nasser Al Missned, Chairperson of Qatar Foundation for Education Science and Community Development (QF), Al Jazeera Children's Channel (JCC) launched 'Taalam.TV' - the first Arabic Video On Demand (VOD) educational portal for schools and educators." AMEinfo, 23 January 2010.
     "Al Jazeera Network today announced that it is releasing a collection of documentary DVD series’ on a range of social and political issues in the Arab world." Press release, via Kipp Report, 21 January 2010.
     "Al Jazeera’s lack of a clear plan for the Africa Cup of Nations could hurt its ability to fully profit from the FIFA World Cup, since there were several reports of increased piracy in the days of confusion leading up to Al Jazeera’s decision to carry the games free-to-air. Al Jazeera increased its subscription price in Egypt from 120 Egyptian pounds (Dh81) to 400 pounds before the African tournament, increasing the incentive for football fans to procure illegal connections or shared-cable access." The National (Abu Dhabi), 20 January 2010.