Controversy over Russia Today's juxtaposition of Obama and Ahmadinejad spreads to the United States (updated).

Posted: 30 Jan 2010   Print   Send a link
"Russia Today (RT), the Kremlin's English-language television news channel, is reporting that a series of provocative advertisements for the channel was rejected by major airports in the United States. One of the ads features images of Iranian President Mahmud Ahmadinejad and U.S. President Barack Obama superimposed over one another next to the question 'Who poses the greater nuclear threat?' The ads promote the station's new 'Question more' slogan. ... Over at 'The Guardian,' Luke Harding puts the RT initiative into context, noting that 'next year the Russian government will spend $1.4 billion (866 million pounds) on international propaganda – more than on fighting unemployment.'" Robert Coalson, The Power Vertical blog, RFE/RL, 12 January 2010.
     Update: "According to Russia Today, U.S. airports also rejected a version with the presidents' eyes and mouths blacked out and including the text, 'To see the uncensored version, go to RT.com.' An even more censored ad displayed in New York, Newark, Baltimore and Washington scraps the image of the presidents and the image of the presidents and simply reads, 'Our ad. Politically correct. For original version please visit www.rt.com,' under the Russia Today logo." Matthew Stabley, NBC Washington, 26 January 2010. See the ads at rt.com/ads.
     "Despite the economic downturn, this year Moscow will spend £866 million on international propaganda, more than it spends on tackling unemployment. Yet, RT has still not built up much of an audience. It has had trouble convincing others of its objectivity and has been denounced as a cheerleader for the Kremlin." Michael Binyon and Patrick Foster, The Times, 28 January 2010. See previous post about same subject.